Jak korzystać z kart lojalnościowych?

19 stycznia 2019

Każdy klient marketów i sieci sklepów zna zjawisko karty lojalnościowej. Zakłada się ją przy kasie, czasem aktywuje przez internet, a czasem zostaje aktywowana przez sprzedawcę na miejscu. Nietrudno nagromadzić cały plik takich kart. Czy zawsze ich posiadanie naprawdę się opłaca? Jak właściwie działają takie karty i czy są źródłem korzyści?Co dają nam karty lojalnościowe i kupony rabatowe?

Najpopularniejsza forma programu lojalnościowego polega na zbieraniu punktów, które następnie klient może wymienić na pewne korzyści. Wśród nich częste są:zniżki na produkty,darmowa dostawa,nagrody rzeczowe,bony na zakupy.Niektóre sieci sklepów wprowadzają także specjalne promocje, dostępne tylko dla posiadaczy karty. Wystarczy ją okazać przy kasie, by kupić produkt w niższej cenie.

Karta stałego klienta - jak odpowiednio z niej skorzystać?

Wielu klientów zbiera karty lojalnościowe i bony rabatowe, a następnie zapomina, do jakich zniżek uprawnia ich konkretna karta. Warto regularnie przeglądać portfel, sprawdzać, czy posiadane karty nadal działają i czy termin realizacji bonów nie minął. Programy są regularnie likwidowane, wznawiane i zmieniane - dlatego warto trzymać rękę na pulsie.

Karty lojalnościowe

Karty debetowe i kredytowe, a programy lojalnościowe

Nie wszystkie sklepy mają własne programy lojalnościowe. Czasem takie akcje są połączone z działaniami marketingowymi banku. Na karcie debetowej lub kredytowej odkładają się punkty lub zniżki do wykorzystania w określonych sieciach sklepów. Ciekawym przykładem jest możliwość zbierania punktów na karcie kredytowej za mile przeleciane konkretnymi liniami lotniczymi. Następnie punkty przekładają się na zniżki na loty.

Newsletter - czy warto się do niego zapisać?

Wiele firm oferuje też dodatkowe korzyści za zapisanie się do newslettera. Warto to rozważyć, ponieważ regularnie otrzymywane maile informują o aktualnych promocjach, wyprzedażach, obniżkach cen. Często zawierają też bony rabatowe, niedostępne poza newsletterem. Jak uniknąć w takim przypadku przeładowania skrzynki mailowej? Dobrą praktyką jest założenie osobnej, na newslettery i programy motywacyjne.