Kiedy kupować na promocjach?

1 stycznia 2019

Wyprzedaże sezonowe

Klienci uwielbiają promocje, co często skwapliwie wykorzystują sprzedawcy – czerwona metka staje się niejako wabikiem przyciągającym klientów. Można odnieść wrażenie, że w tej chwili promocje trwają nieustannie, warto jednak zwrócić na nie szczególną uwagę w pewnych wyznaczonych okresach roku.

Kalendarz wyprzedaży i promocji

Nowy Rok to czas, gdy sklepy przeprowadzają czyszczenie magazynów, pozbywając się towaru przed zbliżającym się remanentem – wtedy rzeczywiście można zakupić pewne produkty w jeszcze niższej cenie, aniżeli kilka tygodni wcześniej. Czasem warto więc przesunąć przedświąteczne zakupy na czas po Nowym Roku, aby zakup był znacznie bardziej opłacalny z finansowego punktu widzenia.

W tym okresie najkorzystniej jest kupować sprzęty AGD i RTV. To również dobry czas na zakup samochodu – sprzedawcy poza obniżką ceny oferują wtedy dodatkowo szeroki pakiet usług, związanych z zakupem i późniejszą obsługą auta.

Godne uwagi są również wyprzedaże sezonowe, organizowane najczęściej w okolicach lutego i sierpnia. To czas, gdy klient może zakupić nowe, pełnowartościowe ubrania, które w oczach sprzedawcy są już produktem z poprzedniego sezonu.

Kalendarz wyprzedaży

Sprawdź aktualną ofertę w nowych gazetkach promocyjnych!

Kalendarz promocji

Początek roku – czyszczenie magazynów

Luty – wyprzedaż sezonowa, związana z kolekcją zimową

Marzec – mid season sale (wyprzedaż organizowana w środku sezonu)

Sierpień – wyprzedaż sezonowa, związana z kolekcją letnią

Grudzień – wyprzedaże świąteczne, rozpoczynające się od Black Friday

Odrębną kategorią wyprzedaży, nie związaną z konkretnym wydarzeniem czy okazją, są wyprzedaże w środku sezonu, czyli mid season sale. Mimo, że kolekcja na wieszakach się nie zmienia, ceny ulegają znacznej obniżce (to moment największych przecen) – stąd ogromna popularność tych wyprzedaży. Można ich oczekiwać w okolicach marca i października.

Na zakończenie wyprzedażowego roku mamy promocje związane z Bożym Narodzeniem. Poza obniżkami cen sprzedawcy proponują klientom również rozbudowane zestawy zakupowe lub dodatkowe bonusy do sprzedawanych produktów.